FANDOM

Niesamowity Hulk to drugi film pierwszej fazy Marvel Cinematic Universe. Premiera światowa odbyła się 6 czerwca 2008, a w Polsce miała miejsce 13 czerwca tego samego roku.

Opis Edytuj

Genialny naukowiec, Bruce Banner bierze udział w próbie odtworzenia eksperymentu z czasów II Wojny Światowej. Eksperyment ten ma na celu utworzenie super-żołnierza. Nie wszystko idzie po myśli naukowców i Bruce zostaje wystawiony na działanie ogromnej dawki promieniowania gamma, która ostatecznie zamienia go w kierowanego gniewem potwora.

Fabuła Edytuj

Bruce przypomina sobie eksperyment, który zamienił go w potwora, a także przez który jego dziewczyna, Betty Ross, trafiła do szpitala. Generał Thaddeus Ross, ojciec Betty, wygnał Bruce'a z kraju jako uciekiniera ściganego przez amerykańską armię. Ostatecznie, Banner osiada w Brazylii, gdzie znajduje sobie pracę i szuka lekarstwa na swoją przypadłość przy pomocy internetowego przyjaciela, kryjącego swoją tożsamość pod pseudonimem „Mr. Blue”.

Bruce pracował w fabryce butelkującej napoje bezalkoholowe. Pewnego dnia jego krew dostała się do jednej z butelek, którą ostatecznie wypił pewien staruszek z Milwaukee w Wisconsin. Dzięki temu incydentowi amerykańska armia dowiedziała się, gdzie się Banner ukrył. Thaddeus Ross wysłał do Brazylii specjalną jednostkę, która miała złapać Bruce'a. Podczas konfrontacji zamienił się on w Hulka po raz pierwszy od pięciu miesięcy. Pokonał on swoich przeciwników, lecz Emilowi Blonsky'emu udało się uciec.

Bruce uciekł do Gwatemali, a potem wrócił do Stanów Zjednoczonych. Tam dowiedział się, że jego była dziewczyna, Betty, wyszła ze szpitala i umawia się z psychiatrą, Leonardem Samsonem. Przyjaciel Bannera, Stanley Lieber, dał mu pracę w swojej pizzerii jako dostawca. Bruce zaczął używać tej pracy, by prześlizgiwać się do publicznych miejsc. Betty spotkała Bannera w pizzerii, co spowodowało ich zejście się ze sobą.

Blonsky zgłosił generałowi Rossowi, że Banner uciekł dzięki zielonemu potworowi, lecz został poinformowany o nieudanej próbie odtworzenia eksperymentu utworzenia super-żołnierza. Blonsky poprosił potem o podanie mu Vita-Ray, składnika oryginalnej substancji ze starego eksperymentu. Substancja ta wzmocniła jego siłę. Razem ze swoją jednostką zaatakował uniwersytet Bannera, lecz ponownie przegrał walkę z Hulkiem. Podczas tego też ataku, Bruce uratował Betty i zabrał ją do Parku Narodowego Smoky Mountain.

Bruce i Betty udali się do Grayburn College, by spotkać osobą ukrywającą się pod pseudonimem „Mr. Blue”. Okazał się nim być Samuel Sterns, który wynalazł potencjalne antidotum na przypadłość Bannera. Hulk został obudzony, ale Bruce wrócił do swojej formy dzięki antidotum. Sterns chciał pobrać trochę krwi Hulka, by przeprowadzić ewolucję ludzkości, lecz Banner nie wyraził zgody. W tej samej chwili Bruce został postrzelony strzałką usypiającą przez snajpera generała Rossa.

Ross i Banner zostają aresztowani, a Blonsky prosi Sternsa o podanie mu krwi Hulka. Naukowiec ostrzega go, że Vita-Ray i promieniowanie gamma mogą stworzyć z niego abominację. Blonsky decyduje się na to mimo ostrzeżenia i zamienia się w podobnego Hulkowi potwora, a potem udaje się do miasta, by siać zniszczenie.

Pomimo strachu o to, że pozbył się Hulka na zawsze, Bruce otrzymuje pozwolenie od generała Rossa na walkę z Blonskym. Bannerowi udaje się zamienić w Hulka i pokonać przeciwnika, ochraniając też Betty i jej ojca.

31 dni później, Bruce przebywa w Brytyjskiej Kolumbii, gdzie uczy się kontrolować swoje przemiany.

Scena po napisach Edytuj

Generał Ross spotyka Tony'ego Starka, który informuje go o kształtowaniu pewnej drużyny.

Obsada Edytuj

Aktorzy Edytuj

Produkcja Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Edward Norton odrzucił rolę Harvey'ego Denta na rzecz roli Bruce'a Bannera.
  • Scena wpadającej kropelki krwi Bruce'a do butelki napoju była tworzona przez ponad rok.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki