FANDOM

Matthew „Matt” Murdock to główny protagonista serialu Marvel's Daredevil. W młodości oślepł w wyniku wypadku. Niedługo potem stracił ojca i stał się sierotą. Był trenowany przez starszego człowieka, „Sticka”, który nauczył go wykorzystywania pozostałych zmysłów do orientacji w terenie. Studiował prawo i został prawnikiem, zakładając kancelarię z przyjacielem ze studiów, Franklinem Nelsonem. W tajemnicy przed wszystkimi, nocami walczy z kryminalistami w Nowym Jorku jako „Daredevil”.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Matthew był jedynym synem Jacka Murdocka, zawodowego boksera z Hell's Kitchen. Ojciec często przekonywał syna, by ten przykładał się do nauki, by nie skończył, jak on. Młody Matt wypełniał polecenia ojca. Jako dziecko często słuchał syren samochodów policyjnych, ambulansów oraz wozów strażackich i wymyślał historie, powody, dla których miały one zmierzać w jakiś kierunkach.

Gdy Matthew miał dziewięć lat, doszło do nieszczęśliwego wypadku. Matt odepchnął z ulicy staruszka, powodując kolizję ciężarówki przewożącej chemikalia, które zaczęły wyciekać. Chłopiec stracił równowagę i przewrócił się nieopodal źródła wycieku, przez co chemikalia dostały się do jego oczu, oślepiając go. W szpitalu, Matthew odkrył, że chemikalia nie tylko odebrały mu wzrok, lecz także wzmocniły jego pozostałe zmysły do poziomu nadludzkiego.

Matt często chodził na treningi ojca, ucząc się przy okazji alfabetu Braille'a. Podczas jednego z treningów usłyszał rozmowę pomiędzy Jackiem a Roscoe Sweeneyem. Mężczyzna chciał, by bokser przegrał następną walkę z Carlem Creelem. Początkowo Murdock odmówił, lecz gdy Roscoe zagroził życiu Matta, Jack był zmuszony przystać na niekorzystną dla niego umowę. Matthew często mówił ojcu, że ogląda jego walki w telewizji, mając nadzieję, że ten kiedyś wygra. Umotywowany Jack postanowił wygrać walkę z Creelem, co ostatecznie zrobił, przez co został zamordowany.

Niedługo potem, Matt został umieszczony w sierocińcu, gdzie nie mógł sobie poradzić z hałasem go otaczającym. Jego wyostrzone zmysły powodowały u niego bolesne odczuwanie głośnych dźwięków. Jakiś czas później, do sierocińca przybył pewien starzec, który postanowił pomóc Mattowi. Nazywał on siebie „Stick” i nauczył chłopca orientacji w terenie przy użyciu słuchu oraz walki. Ostatecznie, mentor pozostawił ucznia samego, znikając na wiele lat.

Będąc młodym dorosłym, Matthew studiował prawo na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku. Poznał tam Foggy'ego Nelsona. Szybko stali się przyjaciółmi, chcącymi być najsławniejszymi prawnikami w mieście. Odbywali staż dla firmy Landman & Zack, lecz Matt nie zgadzał się z ich ideologią, więc postanowił nie przyjąć ich oferty zatrudnienia. Foggy nie rozumiał dlaczego, ale przystał na propozycję przyjaciela, który chciał z nim założyć kancelarię „Nelson i Murdock”.