FANDOM

Anthony Edward Stark, przez przyjaciół zwany Tony, znany także jako opancerzony superbohater o pseudonimie Iron Man, to geniusz, milioner, playboy i filantrop. Był prezesem w firmie Stark Industries, założonej przez jego ojca, na prośbę Nicka Fury pracował dla T.A.R.C.Z.Y. jako konsultant, a następnie dołączył do grupy superbohaterów-mścicieli, zwanej Avengers.

Poza swoimi pancerzami, Tony jest także twórcą innych urządzeń i genialnych wynalazków. Jego firma dostarczała urządzenia i technologie T.A.R.C.Z.Y. oraz Avengersom. Sam Stark stworzył zaś Ultrona, który miał zadbać o bezpieczeństwo świata oraz pośrednio przyczynił się do narodzin Visiona.

Zniszczenia i śmierci, których przyczyną były jego działania oraz stworzenie Ultrona przekonały go, iż bohaterowie nie powinni być niezależni i powinni działać jedynie, kiedy naprawdę muszą. Niezgoda Kapitana Ameryki oraz ucieczka i ochranianie Zimowego Żołnierza poróżniły Tony'ego i Steve'a, co doprowadziło do rozłamu w grupie Avengers.

Ciekawostki Edytuj

  • Poza Niesamowitym Hulkiem, w którym pojawił się tylko na moment, Tony był łapany za gardło w każdym filmie, w którym występował.
  • Tony jest w posiadaniu prototypu tarczy Kapitana Ameryki.
  • Wygląd młodego Tony'ego w filmie Kapitan Ameryka: Wojna Bohaterów został oparty na wyglądzie Roberta Downeya w filmie Mniej niż zero z 1987 roku.