FANDOM

Adrian Toomes, znany również jako Vulture lub Sęp był pracownikiem małej sprzątającej organizacji, która miała za zadanie posprzątać pozostałości po Chitauri, ale zostali odesłani przez pracujący dla Tonego Starka Departament Kontroli Zniszczeń. Adrian, chcąc zarobić na utrzymanie rodziny, zaczął nielegalnie sprzedawać broń Chitauri, a sam utworzył z niej kostium pozwalający mu m.in. na latanie. Jednak w pewnym momencie zaczął mu przeszkadzać Spider-Man, który jak później się okazało, umówił się z córką Adriana, Liz na bal absolwentów, po czym domyślił się zabierając nastolatków na bal, podwójnej tożsamości Parkera. Początkowo zaszantażował Petera, a po walce Pająka z Shockerem, gdy dotarł do Toomesa, przysypał go stertą gruzu. Z trudem Peter się wydostał i powstrzymał Sępa przed kradzieżą sprzętu Avengers, który był w niewidzialnym samolocie, zabierającym sprzęt do nowej bazy. Gdy w kostiumie Vulture'a nastąpiła awaria, a Adrian spadł, Spidey uratował mu życie i przekazał go w ręce policji. W zamian za uratowanie mu życia, Adrian nie wydał jego tożsamości Macowi Garganowi.

HistoriaEdytuj

Przed zostaniem SępemEdytuj

Przed akcją z filmu Spider-Man: Homecoming, nie wiemy za dużo o Adrianie, poza tym że w pewnym momencie wziął ślub z Doris Toomes, z którą doczekał się córki, Liz, oraz zaczął pracę w ekipie sprzątającej wraz z Jacksonem Bricem, Hermanem Schultzem, Phineasem Masonem i innymi, mniej ważnymi osobami.

Toomes1

Ekipa Adriana rozpoczynająca pracę nad sprzętem Chitauri

Po bitwie Avengers i Lokiego z armią Chitauri, ekipa Adriana podpisała kontrakt z miastem na posprzątanie zniszczeń. Gdy mieli rozpoczynać pracę, na miejsce przybyła Anne Marie Hoag z Kontroli Zniszczeńze swoimi ludźmi i nakazała opuścić miejsce ekipie Toomesa. Gdy Toomes rozpoczął tłumaczenie, a jeden mężczyzna go sprowokował, Adrian uderzył go w twarz. Hoag powiedziała, że w tej sprawi powinien porozmawiać z jej przełożonym. Gdy Adrian oglądał w telewizji wiadomości na temat Kontroli Zniszczeń, jeden z pracowników odkrył że zostało jeszcze trochę sprzętu Chitauri i czy nie powinni tego oddać. Adrian kazał mu zatrzymać sprzęt, rozpoczynając nowe źródło zarobku - sprzedawanie uzbrojenia kosmitów. Sam Toomes utworzył z niego kostium, dzięki któremu mógł m.in latać.
Strój Vulture

Nowy strój Adriana powstały z sprzętu Chitauri.

Początek walki z Spider-Manem.Edytuj

W pewnym momencie Spider-Man powstrzymał "Shockera" i Hermana Schultza przed sprzedażą broni Aaronowi Davisowi, a Jackson chcąc pokonać pająka używając pistoletu z pozostałości Ultrona. Zadzwonili również wtedy do Toomesa i powiedzieli mu o całej sytuacji. Po chwili Sęp przyleciał, porywając pająka i wyrzucając go w wodę. Gdy wrócili do bazy, Adrian i Brice zaczęli się kłócić, gdyż Toomes mu powtarzał o nie używaniu broni w miejscach publicznych. Toomes wyrzucił "Shockera", jak nazywał się Brice z pracy, a ten zagroził mu powiadomieniem jego żony o nielegalnym biznesie. Chcąc unieszkodliwić Brice'a, myśląc że w ręce ma Działko Anty-Grawitacyjne, użył innej broni, przypadkowo zabijając Jacksona. Wziął rękawice strzelającą wstrząsami elektrycznymi i dał ją Hermanowi, nazywając go nowym Shockerem.